Vrijdag 22-04-2016, de Chinees Muur ( in Mutianyu)

22 april 2016 - Beijing, China

Today...the Great Wall !
Maar eerst genieten van een heerlijk ontbijtbuffet. Warme wafels, pancakes, eggs with bacon......alles is er. Heerlijk hoor. Iedereen hadden ook lekker geslapen, dus we komen steeds meer in het juiste ritme( gisteren toch wel erge last van de jetlag :(
We hadden een privé chauffeur tot onze beschikking, de rit duurde ongeveer 2 uur. Goed weer: 25 graden en een heldere lucht. Willy wilde enthousiast met desbetreffende heer in gesprek, alleen werd het meer handen en voeten werk. Chauffeur sprak slechts minimaal Engels.
In Mutianyu aangekomen, gingen we met een kabelbaan naar boven in de bergen en daarna de muur beklommen. Anne-Li en Willy zijn nog een eind verder gegaan, het werd steeds steiler en hoger ze kwamen, hoe minder klimmers er waren. Onze sportievelingen !! Opvallend was, dat helemaal bovenin, er een verzamelplek was van lege waterflesjes.
Weer terug met de kabelbaan en bij de Subway een lekker broodje gegeten.
Daarna nog door een souvenirs straatje, waar weer natuurlijk heel erg werden " begroet" door de verkopers !! Afdingen dus.....souvenirs voor Yulin en een zonnebril voor Anne- Li. We gaan straks naar de Mac Donalds, dat willen de meiden graag. Tot morgen !
Liefs van ons

1. Lara:
    22 april 2016
    Superleukk veel plezier en geniet ervan!
  2. Ria Varèl:
    22 april 2016
    Wat een mooie start van de reis!
    Fijn, om zo even mee te mogen genieten.
    Veel plezier!