Woensdag 04-05-2016, bezoek panda onderzoekcentrum Chengdu.

4 mei 2016 - Chengdu, China

Vanochtend zijn we vroeg op gestaan, wonderbaarlijk dat dit gezin om 7.30 uur kant en klaar kan staan: ongelooflijk. Ook ivm de warmte is het fijn om vroeg weg te gaan, het wordt weer een warme dag. Dus om ongeveer 8.30 uur zagen we de eerste panda. Wat mooi........ We hebben heeeeel veel panda 's gezien, maar het mooiste was wel het baby verblijf. Daar waren 10 baby panda ' s van ongeveer 9 maanden oud aan het spelen, ravotten, stoeien met elkaar en in bomen klimmen. We stonden er dicht bij (niet als enigste hoor ) en dat was heel mooi om te zien. Eric, Ingrid, Lin en Yuan.......waarschijnlijk hebben jullie deze baby ' s vorig jaar in couveuse ' s gezien ? Dat moet haast wel denken wij  !

Na het panda centrum zijn we in 2 bekende winkelstraten gaan lopen en even gaan rusten bij de Starbucks coffee. Nog wat laatste souvenirs gekocht, ook nog een lekker ijsje gegeten. In het hotel even gaan rusten, heerlijk even liggen op bed met de airco aan. Yulin ging in een koud bad liggen , zij mist wel haar zwembad. Een voordeel: in een bad hoef je geen bikini aan Yulin !

Vanavond hier in het hotel in de gezellige binnenplaats gegeten. Anne-Li wilde nog 1 x chinees eten omdat het de laatste avond is. We zijn nu een potje fase 10 aan het doen, ons favoriete spel op dit moment. Morgen worden we om 11.00 uur pas opgehaald, dus rustig aan en een x lekker uitslapen ! We hebben wel weer zin om naar huis te gaan: Noortje zien, turnen, in de tuin zitten, een " rondje dorp " doen etc...... Maar we gaan China zeker missen.......een dubbel gevoel. Tot morgen, dan schrijven we voor de laatste keer.

1. Ria Varèl:
    4 mei 2016
    Iedere keer weer leuk om jullie te volgen.
    Alvast een hele goede terugreis gewenst.
    groetjes van ria
  2. Roos:
    4 mei 2016
    Kan niet wachten om de foto's te zien :)
  3. Jutta:
    4 mei 2016
    Wat geweldig om jullie verhalen te volgen. Nu moet er voor Anne-Li zeker een echt Chinees vloermuziekje komen!? Fijn dat alles zo positief verlopen is-zonder tegenvallers! En mooi dat jullie zo hebben kunnen genieten! Dit pakt jullie niemand meer af! Voorspoedige reis naar huis en tot snel!
  4. Sandra bruggeman:
    4 mei 2016
    Ik ben net terug van vakantie, dus al 9 dagen niks gelezen. Wat leuk om nu alles achter elkaar te lezen. Geweldige verhalen. Yulin, je bezoek aan het kindertehuis en je pleegmoeder Popo, wat bijzonder! Ik werd er gewoon ook een beetje emotioneel van. Ik had wel eens om het hoekje willen kijken, maar op school zien we vast wel wat foto,s.
    Geniet nog even.
  5. Pa en Ma:
    5 mei 2016
    Jammer dat het er nu bijna op zit.
    Maar het is een geweldige belevenis geweest die jullie altijd zal bijblijven.
    Ik wens jullie een behouden reis naar huis waar inmiddels de lente is uitgebroken.
    Veel liefs van Opa
  6. Pa en Ma:
    5 mei 2016
    We verlangen naar jullie. En Noortje ook ze zegt; Het is nu mooi genoeg geweest.!!!!!
    Talea is hier gekomen met de trein opgehaald in Goes. Zondag komen Ton en Roos haar weer halen, en Hoera het wordt 23 graden.
  7. Naomi:
    7 mei 2016
    Hè hè........nu dan eindelijk de tijd kunnen nemen om jullie geweldige reisverslagen te kunnen lezen (Yulin hielp me ff via de app herinneren ;-) )
    Wat hebben jullie een geweldige reis en mooie ervaring achter de rug. Ik probeer me helemaal in te leven in jullie gevoel.....
    En Anne-Li en Yulin, wat super bijzonder voor jullie om dit helemaal te mogen meemaken en beleven, zien waar je gevonden bent, waar je gewoond hebt en wie er al die tijd liefdevol voor je gezorgt heeft........Wauwww!! Mega bijzonder hoor! Ik hoop dat jullie hier hele mooie herinneringen aan over houden, want dit is wel heel gaaf!
    Erg leuk ook voor mij om dit te mogen lezen!
    Ik hoop dat jullie nog lang mogen nagenieten van al deze ervaringen :-).

Liefs van Naomi xxxx