Zaterdag 30-04-2016, kalligrafie workshop en bezoek Yangshou.

30 april 2016 - Yangshuo, China

Vandaag onze eerste dag in Yangshou, helaas regende het vanochtend en daarom zijn we creatief aan de slag gegaan. Yulin wilde heel graag een kalligrafie workshop volgen, er is een atelier hier naast het pension. Er zijn nog meer Chinese meiden hier uit Nederland, dus erg gezellig. De kalligrafie valt nog niet zo mee, je schiet snel uit met de inkt. Maargoed, uiteindelijk hebben we 2 hele mooie waaiers getekend en het was heel leuk om te doen. Anne- Li wilde heel graag een henna tatoeage op haar hand, dus zij ook helemaal gelukkig.

Als lunch namen we  2 x tosti's, een salade en een broodje gezond. Het is hier een hele goede keuken, zowel Hollands als Chinees. Vanmiddag zijn we met de taxi naar Yangshou gegaan, naar de bank gegaan, supermarkt en wat souvenirs gekocht. Een heel gezellig en toeristisch stadje. Wel erg druk ook ivm de nationale feestdag. Vanmiddag is Yulin nog gaan zwemmen, met wat andere kinderen. Je kan hier verder badmintonnen, tafeltennis........... een beetje campinggevoel, iedereen kletst met elkaar. Lekker buiten gegeten, en nu zitten we een spelletje "fase 10"   te doen. Tot morgen !

1. Karin:
    1 mei 2016
    Yulin: ik hoop dat je je eigen versierde waaier mee naar huis neemt:)
  2. Pa en Ma:
    1 mei 2016
    Lieve meiden wat zijn wij ongelooflijk trots op jullie en verlangen erg naar jullie.
    Heel benieuwd naar alle verhalen. Groetjes van Noortje gat heel goed hoor. Nu maar lekker een paar dagen uitrusten. En dan ..... weer thuis. Dan schijnt vast de zon. Kus Oma.
  3. Willy,Thea, Anne-li en Yulin Slootmaaker:
    1 mei 2016
    Lieve oma.....een hele dikke knuffel voor Noortje. Hoe is het weer in Nederland ?
  4. Willy,Thea, Anne-li en Yulin Slootmaaker: