Vrijdag 29-04-2016, park in Nanchang, binnenlandse vlucht naar Guilin en transfer naar Yangshou.

29 april 2016 - Yangshuo, China

Inmiddels zitten we in Yangshou, in hostel The Giggling Tree. Deze authentieke Chinese boerderij is verbouwd door een Nederlands echtpaar, Kars en Paulien. Vanochtend in het Gloria hotel hebben we eerst genoten van weer een westers ontbijt, wat is het heerlijk om weer brood, koffie, croissants en watermeloen te eten :):) Afgelopen 4 ochtenden hebben we alleen maar rijst gegeten. Ook hebben we foto ' s genomen op precies dezelfde plekken als zoveel jaren geleden. Hoe bijzonder is het om weer op deze plek te zijn, waar we vele jaren terug onze prachtige dochters Anne - Li en Yulin in onze armen mochten sluiten !

Na het ontbijt zijn we met een taxi naar 1 August park gegaan. Ritje met taxi ging prima, we zijn al gewend om kriskras overal door heen te zoeven"..........verkeersregels zijn er nauwelijks ! In het park kijk je je ogen uit, mensen zijn aan het stijldansen, Tai Chi, badmintonnen, fitness. Oudere mensen worden uit hun rolstoel getild om oefeningen te doen. Heel bijzonder !

We waren rond 11.30 terug in het hotel, omdat de gewassen kleren terug kwamen. Shirley kwam ons om 12.30 uur ophalen voor de transfer met auto naar treinstation in Nanchang. Op het station was het een enorme drukte, het zag er letterlijk zwart van de mensen. Dit kwam ivm de nationale feestdag "dag van de arbeid" wat in China uitgebreid met familie word gevierd.

Maar goed, het inchecken ging goed en trein ging rijden om 14.00 uur. We hadden stoelen in 1e klasse en je had veel ruimte, toilet was iets minder. Tijdens de reis hebben we warm eten gehad en rond 19.00 uur waren we in Guillin onze eindbestemming. Daar stond een chauffeur op ons te wachten en rond 21.00 uur waren we in the  Giggling Tree. Er wordt hier voornamelijk Nederlands gepraat en dat is ook weer prettig. We hebben een familiekamer, dus slapen samen. Wel met een klamboe boven ons bed ivm de muskieten. Eerst maar een lekker slapen en tot morgen.