Bericht van Anne-Li

22 april 2016 - Beijing, China

Hoi iedereen, nu even geen bericht van mama maar van mij.

Vanochtend hadden we een ontbijt in het hotel, het rare was dat er gisteren avond geen mie konden vinden maar vanochtend hadden ze dat wel. En veel mensen aten ook noedels. Er waren ook wafels die in Nederland gewoon als een koek eten. Maar die waren dus voor het ontbijt.

Om 9 uur werden we opgehaald door onze chauffeur. Want er gingen naar de Chinese muur. De reis duurde iets minder dan 2 uur. In China wordt er in het verkeer heel veel getoeterd en rijden de mensen gewoon door rood licht. Toen we aan kwamen bij de Chinese muur moesten we eerst met een bus een stuk rijden. Toen moesten we een klein stukje lopen maar het was wel wel heel steil. En toen gingen er met een kabelbaan naar de ingang van de Chinese muur.

En toen gingen we de muur op. Eerst gingen wel een stukje met zijn 4en lopen en later zijn papa en ik verder gegaan. We hebben ongeveer 2 km gelopen! Er was ook een heel steil stuk en daarna weer zo' torentje. Maar er was een poortje waar je verder door kon lopen maar die was dus dichtgemetseld.  En toen moesten we er overheen klimmen. Daarna gingen we nog 3 torentjes verder. We hadden een heel mooi uitzicht. In de torentjes zaten soms mensen eten, drinken en souvenirs te verkopen.

Daarna gingen we weer terug en dat duurde wel wat minder lang. We gingen weer terug met de kabelbaan. En we gingen bij de Subway eten. Daar hadden we eigen broodjes samengesteld. We hadden ook voor mij nog een zonnebril gekocht maar ze waren bijna allemaal te groot. Toen vonden er wel een goede bril maar die hebben we toch nog goed weten af te dingen.

De chauffeur wachtte op ons en toen gingen er weer terug naar het hotel. En daarna nog eten bij de Mac. Er was geen frietsauce!!

Dit was mijn stukje van vandaag. Groetjes Anne-Li.

1. Karin:
    leuk Anne-li!
  2. Eric, Ingrid, Lin, Yuan:
    22 april 2016
    Haha grappig van die mie Anne-Li!
    Leuk dat jij vandaag hebt geschreven!
  3. Ton Donker (jr):
    22 april 2016
    Leuk stukje Anne-Li! Heeft je Pa geholpen met afdingen voor de zonnebril? haha!
  4. De Heuveltjes:
    22 april 2016
    Leuk, Anne-Li! We verheugen ons op nog meer spannende verhalen!