Maandag 02-05-2016, bamboevlot en theeplantage.

2 mei 2002 - Guilin, China

Een actieve dag vandaag, vanochtend al om 7.30 uur vertrokken naar ons ritje op een bamboevlot, haha wat nu wel vlotjes verliep :) een zeer warme dag vandaag, ze hadden 30 gr. voorspeld en dat met een luchtvochtigheid van 80 % !. Maar het boottochtje maakte alles goed, prachtig zo mooi. Er waren kleine watervallen, wat Yulin spannend vond want we zijn een keer met een kano in Frankrijk omgevallen (!) Maar deze bamboevlotten worden door sterke mannen voort geduwd en dat ging uiterst veilig, gelukkig .......Ook wilde Yulin bij papa op de vlot, want die is immers sterker dan mama (!) Alles ging goed, het was heel leuk en om 10.15 uur zaten we aan de koffie en appelgebak in de Giggling Tree :) zo heeeeeerlijk Hollands hier in het zuiden van China.

Daarna gingen we naar een theeplantage, dat wilde Anne - Li heel graag. Dat was heel erg mooi en ook interessant, we hebben prachtige foto ' s gemaakt. Het was een plantage helemaal hoog in de bergen, met een erg mooi uitzicht. Wel was het erg warm ondertussen geworden.

We kregen ook nog een thee " proeverij" met de 30 graden. Ik prefereer liever een kopje kaneelthee tijdens een Hollandse herfst, wanneer het buiten regent en stormt, haha. Yulin kon haar geluk niet op toen ze rond 15.00 uur in het zwembad kon plonzen, wij trouwens ook hoor ! Heerlijk chillen aan het zwembad, boekje, drankje...... We zitten nu op het terras lekker te eten. Morgen binnenlandse vlucht naar Chengdu en woensdag naar het panda onderzoekcentrum en donderdag naar huis, waar we eigenlijk ook wel weer zin in hebben ! Tot morgen.