Zaterdag 23-04-2016, winkelen in Beijing en de Pizzahut.

23 april 2016 - Beijing, China

Vandaag wilden de meiden graag de stad in. Er zijn hier erge leuke winkels, Beijing is een echte wereldstad ! Prada, Gucci....allemaal errrrrrg interessant. Maar ook de winkel "Forever 21" viel bij de meiden erg in de smaak ( arme Willy: houdt niet zo van shoppen). Anne-Li heeft een mooi zomerjurkje gekocht, echt haar smaak in de kleuren zwart & wit. Yulin een mooi topje voor op een zwarte rok ( die ze al had). We hebben ook nog wat echte chinese stof (zijde) gekocht. Thea wilt graag
2 " herinneringsdozen" voor de meiden maken voor persoonlijke spulletjes, bijvoorbeeld adoptie papieren en Chinees paspoort. Zie foto!!! In deze traditionele winkel waren wel 30 verkoopsters. Weinig werkeloosheid in China ! De ene pakt de stof, de ander mag de stof knippen. Weer iemand mag de bon schrijven en de ander vergezeld ons naar de kassa waar iemand anders heel verheugd de kassa mag bedienen ! Wauw ! Geen stress of werkdruk......
Nog een klein stukje silkmarket, wat kleine cadeaus " afdingen". Vol met Chinezen, aparte geur, druk, druk...dat maakte indruk op de dames. Enge insecten werden geroosterd op stokjes, zelfs zeesterren. Wel apart, maar Anne-Li en Yulin wilden eigenlijk maar snel weg. Daarna nog koffie gedronken bij de Mac Donalds, heerlijke latte met een muffin. Terug in het hotel Willy en Anne- Li sporten en zwemmen met Yulin. Vanavond hebben wel gegeten bij de Pizza hut. We liggen nu vroeg op bed. Morgen 7.30 uur uitchecken hotel en vlucht MU5174 om 10.40 uur naar Nanchang. Tot morgen !

1. Pa en Ma:
    24 april 2016
    Hier een bericht van Opo. Wat een avontuur voor jullie.
    Elke dag maken jullie weer iets bijzonders mee en dat allemaal met Chinese mensen
    om jullie heen. Jullie zullen vast wel vragen van ze krijgen hoe het in Holland is met
    al die klompen en tulpen. Ik zie aan de foto's dat jullie geweldig genieten van de dingen om jullie heen. En dan komen straks ook nog de mooiste dingen: de kindertehuizen,panda's, enzovoort.
    Opo wenst jullie het allerbeste toe. Ik lees elke dag jullie berichten en heb nu ook eens wat geschreven. Doe, doei en vele tutten.